De Belte

Kerkbalans

Aan de parochianen van de O.L.V. van Fatima geloofsgemeenschap op De Belte.

Ieder jaar, als wij u benaderen voor de actie Kerkbalans, wordt u uitgenodigd om na te denken over de vraag wat de kerk, de O.L.V. van Fatima Kerk De Belte, u persoonlijk waard is. De kerkbalans 2020 heeft als thema “Kerk zijn we samen”.
Kerkbalans 2020. Van 18 januari tot 1 februari halen 40.000 vrijwilligers in 2000 kerken geld op voor hun plaatselijke kerk. Dat is hard nodig. Want waar je om geeft, dat wil je behouden. Als het even kan, laten groeien. Geven voor de kerk waar u uw geloof in God met anderen kunt delen, waar naar elkaar wordt omgezien, waar bemoediging en inspiratie zijn. Een plek die we het huis van God mogen noemen, waar sacramenten worden bediend én waar iedereen altijd welkom is. U geeft om uw kerk. Geef daarom tijdens de actie kerkbalans ook voor uw kerk. Zo behouden we samen wat waardevol is.
Help mee een geef aan onze OLV van Fatima geloofsgemeenschap wat je kunt missen.
In 2018 bracht de actie Kerkbalans € 20.061,00 op (2019 is nog niet bekend). Voor 2020 is dit begroot op het niveau van 2017 (23.000).
Deze bedragen zijn minimaal nodig om de O.L.V. van Fatima geloofsgemeenschap draaiende te houden.
Daar de kosten sterker toenemen dan de ontvangsten kunnen wij geen voorzieningen treffen voor groot onderhoud. In de ideale situatie zouden we graag jaarlijks (minimaal) € 10.000 aan het onderhoudsfonds willen toevoegen.

Daarom is ook uw financiële steun blijvend noodzakelijk. Alleen met elkaar kunnen wij onze kerk in stand houden.
Zoals u wellicht weet bestaat de Emmanuelparochie uit elf geloofsgemeenschappen.
Een belangrijke afspraak die we samen mét elkaar gemaakt hebben, in het licht van de actie kerkbalans, is dat iedere locatie “zijn eigen broek moet ophouden”.
Dit houdt dus ook in dat iedere locatie of geloofsgemeenschap hun eigen balans op orde moeten houden. Er mag dus niet meer worden uitgegeven dan er als inkomsten binnen komt. Deze regel wordt strikt gehanteerd en kan van invloed zijn op eventuele sluitingen van het kerkgebouw in de toekomst.

Uw persoonlijke bijdrage 2020
Om de kosten van de Geloofsgemeenschap O.L.V. van Fatima ook in 2020 te kunnen dekken vragen wij u met klem zorgvuldig te overwegen welk bedrag u voor de kerk kunt opbrengen.
Betaalt u minder dan € 85? Overweeg of u niet in ieder geval € 85 kunt bijdragen.

Draagt u minder bij, overweeg dan of uw inkomenssituatie u in staat stelt om toch in ieder geval dat gemiddelde bedrag bij te dragen. Draagt u meer bij, dan is onze vraag uw bijdrage minimaal met het inflatiepercentage te doen groeien.

Wij vragen u om na te denken over wat de kerk u waard is. En daarvoor te geven, met uw hart én met uw verstand!

Richtlijnen Kerkbalans 2020:
€ 170,00 per gezin
€ 85,00 voor één persoons huishoudens

Wij danken U reeds bij voorbaat voor Uw bijdrage.

Met vriendelijke groeten,
Locatieraad geloofsgemeenschap O.L.V. van Fatima De Belte

IBAN nummer NL74 RABO 0147 7067 34 t.n.v.
O.L.V. van Fatima Kerk De Belte
(Adresgegevens: G. Migchelsweg 6, 7776 RW Slagharen)

NB: Hierbij tevens het verzoek om, zover van toepassing, uw automatische overboeking via uw bank aan te passen naar de nieuwe richtlijnen.

Uw bijdrage aan kerkbalans valt onder ‘Giften aan goede doelen’ of Algemeen Nut beogende instellingen (ANBI). Als u kiest voor een periodieke schenking is zelfs het hele bedrag aftrekbaar. Meer informatie vindt u op www.kerkbalans.nl en/of op de formulieren die op de tafel liggen bij de entree van de kerk.