Jong Aartsbisdom: Openingsviering voor jongeren op 15 september

Het jongerenplatform van het Aartsbisdom organiseert zondag 15 september weer de jaarlijkse openingsviering – dit keer in Renkum, vanwege de grote beschikbare keuken. De jongeren gaan namelijk een kookworkshop volgen van twee professionele koks van EUROPROF Horeca opleidingen.

“De jongeren moeten echt de handen uit de (koks)mouwen steken, want de gerechten zijn van een vijf sterren restaurant waardige kwaliteit,” aldus jongerenwerker Sarah. “Verder luisteren we naar een korte introductie over Maria van Renkum, omdat Renkum een bedevaartsoord is. Daarna gaan we in het speciaal aangelegde ‘Rozenkranspark’ een rozenhoedje bidden. We sluiten de dag samen af met een Eucharistieviering.”

Aanmelden: vóór 1 september bij jongerenpastoraat@aartsbisdom.nl (dit i.v.m. de boodschappen voor de kookworkshop).

Programma:
12.30 uur Welkom en lunch
13.00 uur Korte introductie over Maria van Renkum
13.30 uur Rozenhoedje bidden in het park
14.15 uur Workshop koken
Klaar? Genieten van het zelfgemaakte eten
18.15 uur H. Mis
19.00 einde programma

Het adres van de Onze Lieve Vrouw Ten Hemelopneming kerk in Renkum (parochie Z. Titus Brandsma) is Utrechtseweg 153. Het adres van de pastorie naast de kerk is Dorpsstraat 1.

Bron: Website van het Aartsbisdom Utrecht