Kerstmarkt 2019

€ 5.700,- door kerstmarkt voor 200-jarig St. Vitus.

Door inzet van alle vrijwilligers is de kerstmarkt 2019 een geweldig succes geworden. De combinatie van tent, kerk en kraampjes zorgde voor een gezellige sfeer met veel aanloop. Ook in de kerk was het een gezellig samenzijn, waarbij de koren volop belangstelling kregen. Door de opbrengst van de kerstmarkt gaat er een bedrag van € 5.700,- naar de viering van het 200-jarig jubileum van de St. Vituskerk.

Ondanks de windstoten en een regenbui in de ochtend bleef iedereen goed gemutst. Een wandeling door de tent leidde langs vele kerststukken die door vrijwilligershanden weer in elkaar waren gezet. Ook waren er tafels met boeken en tafels met streekproducten. Aan de lange tafels schoven mensen bij elkaar om te genieten van een kop snert, een broodje beenham of een borrel. Het Rad van de Kerst draaide volop. Gezelligheid stond weer voorop.

Anders dan andere jaren was er ook veel beweging in de kerk. Prachtige kerstgroepen en spullen van religieuze afkomst waren uitgestald. Er klonk kerstmuziek, afgewisseld met optredens van de kerkkoren. Kinderen liepen met papier door de kerk om mee te doen aan de kerkpuzzeltocht. Buiten konden ze blikgooien. Of de kersttocht leidde langs de kerstkramen en brandende vuurkorven. Een kerstboom werd aan het einde meegenomen voor de kerstsfeer thuis. Er was volop belangstelling, waardoor de commissie met veel tevredenheid terug kon kijken.

Alle inzet van al die vrijwilligers en de saamhorigheid maakten de kerstmarkt weer tot een prachtig succes. Uiteindelijk was dat weer veel belangrijker dan de mooie bijdrage die overgehouden werd. Maar ook met de € 5.700,- is de locatieraad natuurlijk erg blij omdat het een mooie bijdrage is in de kosten voor het jubileumfeest. Zo heeft iedereen weer een steentje bijgedragen. De boodschappenmanden werden gewonnen door Inge Huiskamp en A. van der Weide. Het halve varken is gevallen op lotnummer 588. De winnaar kan zich melden bij Martin Huizendveld (06 50 55 83 16) of het secretariaat (0523 61 07 06). De kerkpuzzeltocht voor de kinderen werd gewonnen door de zusjes Janine en Alysha Mensink.

Zo werd het voor oud en jong een onvergetelijke dag.

Kerstmarktcommissie