In moeilijke tijden, maar niet zonder hoop

Beste medeparochianen,

Door het coronavirus zijn we aangeland in een moeilijke periode.

Ook als Emmanuelparochie hebben we te maken met de gevolgen van deze coronacrisis.

Het is lastig, ongekend zelfs. Maar toch willen wij als pastoraal team en parochiebestuur van de Emmanuelparochie, niet bij de pakken gaan neerzitten. We doen ons uiterste best om U, op de manieren waarop dit kan, toch een hart onder de riem te steken. Hiervoor zijn verschillende wegen:

•  Gebed. Dagelijks bidden: voor U, en voor allen die U lief en dierbaar zijn. U zou zich bij dit gebed kunnen aansluiten, bijvoorbeeld door het rozenkransgebed of het getijdengebed te bidden. Een app voor het getijdengebed kunt U downloaden in de appstore op Uw smartphone (zoeken op: getijdengebed).
  • Digitaal/internet. In drie van onze kerken is kerkomroep aanwezig. Via www.kerkuitzendinggemist.nl kunt U vanaf zondag 22 maart a.s. diensten in de H. Brigittakerk in Ommen diensten bekijken en beluisteren. Ook via www.kerkuitzendinggemist.nl kunt U nu al diensten beluisteren vanuit de H. Cyriacuskerk in Dalfsen en de H. Cyriacuskerk in Hoonhorst. Ook eerder gehouden diensten kunt U via deze kerkomroep bekijken (Ommen) en beluisteren (Dalfsen en Hoonhorst).
  • Ook digitaal zullen wij U artikelen en overwegingen aanbieden, ter inspiratie. Deze kunt U vinden op onze website: www.emmanuelparochie.nl
  • Caritas. Met onze Parochiële Caritas Instelling zullen wij overleggen, hoe wij – binnen onze mogelijkheden – hulp kunnen bieden aan hen, die door het coronavirus in nood zijn gekomen, en voor wie er geen andere mogelijkheden zijn om te voorzien in de eerste levensbehoeften.

Misschien zijn er ook nog andere dingen, die we als parochie en haar geloofsgemeenschappen kunnen doen. Hierover staan wij in contact met andere christelijke kerken en gemeenschappen.

Volgt U onze berichtgeving op: www.emmanuelparochie.nl

Namens pastoraal team en parochiebestuur van onze Emmanuelparochie, en namens allen die zich inzetten in haar geloofsgemeenschappen, wens ik U heel veel sterkte, moed en vertrouwen toe. Dat God U mag zegenen en behoeden. En dat we zo gezond mogelijk mogen blijven.

Pastoor André Monninkhof