Hardenberg

BERICHT UIT DE LOCATIERAAD

In verband met het Coronavirus zijn alle vieringen en andere activiteiten tot nader order afgelast.
Dit betekent ook dat de vieringen in de Goede Week en met Pasen dit jaar afgelast zijn.

Mijn nieuwjaarstoespraak ben ik geëindigd met de woorden
Wij zijn SAMEN KERK in Hardenberg.

En dat proberen we gestalte te geven, voor zover dat mogelijk is, o.a. door deze mail of telefonisch. Bezoek aan huis zit er even niet in.

Wordt boodschappen doen een probleem, heeft u anderszins hulp nodig of wilt u graag met iemand van de bezoekgroep praten (kan telefonisch), schroom dan niet onze coördinator bezoekgroep Jacqueline Ruizenaar te bellen, 0523 26 48 46, zij is bereid ook dit te coördineren.
U kunt ook uw wijkcontactpersoon of mij bellen of een van de andere leden van de locatieraad of profieldragers.

Nu alle vieringen tot na Pasen vervallen heeft de parochie het mogelijk gemaakt vieringen vanuit de St. Brigittakerk in Ommen live uit te zenden.

De vieringen zijn via internet mee te vieren via:

Hieronder vindt u het vieringenrooster voor de komende tijd:Zondag 22 maart 2020, 11.00 uur – Eucharistieviering

• Zondag 29 maart 2020, 11.00 uur – Eucharistieviering
  • Palm- & Passiezondag 5 april 2020, 11.00 uur – Eucharistieviering
  • Witte Donderdag 9 april 2020, 19.00 uur – Eucharistieviering
  • Kruisweg 10 april 2020, 15.00 uur – Gebedsviering
  • Goede Vrijdag 10 april 2020, 19.00 uur – Gebedsviering
  • Paaswake 11 april 2020, 21.30 uur – Eucharistieviering
  • Paaszondag 12 april 2020, 11.00 uur – Eucharistieviering
  • Tweede Paasdag 13 april 2020, 11.00 uur – Eucharistieviering

Deze vieringen kunnen niet ter plaatse worden bijgewoond. U wordt expliciet verzocht om niet naar de kerk te komen, maar om vanuit huis via internet met ons mee te vieren.
Ook is het mogelijk deze vieringen op een later tijdstip te bekijken.

Het kerkblad wordt momenteel niet uitgebracht, wij willen in de huidige situatie de wijkcontactpersonen niet op pad sturen.

Actuele informatie is te vinden op de website van onze geloofsgemeenschap: https://emmanuelparochie.nl/hardenberg/

De website kunt u ook vinden door op Google te zoeken op: rk kerk hardenberg

Door regelmatig op de website te kijken blijft u op de hoogte.

Rest mij nog u allen een goede gezondheid te wensen, wees voorzichtig en laten we bidden voor elkaar en voor mensen die nu nog eenzamer zijn dan anders, voor degenen die verdrietig, angstig en onzeker zijn door alles wat er nu gaande is en zij die getroffen zijn door ziekte en lijden.

Laten we oog hebben voor elkaar

Hartelijke groeten

José Terhorst

Voorzitter Locatieraad

1. Zijn er mensen in uw omgeving waarvan u weet dat zij geen mail en/of internet hebben, schroom niet ze op de hoogte te brengen. Ook wij proberen dat te doen, maar beter een keer te veel info dan geen.

Wilt u graag een gesprek met een pastor:

Pastoor André Monninkhof
Telefoonnummer: 06 22 78 61 51
E-mail: monninkhof@hetnet.nl

Parochievicaris Johan Rutgers
Telefoonnummer: 06 53 21 01 74
E-mail: pastor.rutgers@gmail.com
Op dit e-mailadres ook bereikbaar voor beeldbellen via Facetime.

Pastoraal werker Joop Butti
Telefoonnummer: 06 22 23 98 28