Ommen

Hulp bieden

Beste medeparochianen,

Zoals we allemaal ondertussen hebben gehoord en ervaren is er een uitbraak van een nieuw coronavirus. Het virus kan de ziekte COVID-19 veroorzaken. In Nederland, maar ook wereldwijd, worden er maatregelen genomen om verdere verspreiding van het virus tegen te gaan. Voor eenieder heeft het Corona-virus op de een of andere manier gevolgen.
Sommigen van ons zijn dag en nacht aan het werk om anderen te helpen, in de zorg, supermarkten of waar dan ook. Anderen zijn juist extra alleen omdat sociale contacten tot een minimum beperkt moeten worden. Misschien bent u ziek geworden, herstellende of heeft u zorgen over uw familielid, buren, vrienden etc. Misschien heeft u juist extra tijd omdat u niet naar uw werk kan of mag.
Ook voor onze Brigitta-kerk zijn alle liturgische vieringen komen te vervallen. Dit geldt voor de vieringen in het weekend alsmede de vieringen door de week. Ook alle catecheses, vergaderingen, koorrepetities, koffiedrinkmomenten, samenkomsten van werkgroepen, etc., zijn vervallen.
We zijn aan de slag gegaan voor de mogelijkheid om toch een kerkdienst te kunnen volgen, die vanuit onze eigen kerk wordt voorgegaan door een eigen pastoor of pastor. We hebben daarom met spoed camera’s geplaatst in onze kerk en zodoende kan er vanaf a.s. zondag een viering in onze eigen kerk door u thuis gevolgd worden. Kerkdienst gemist
Bij kerkdienstgemist.nl hoeft u niets te missen. Voortaan zijn onze vieringen dus live te volgen, maar ook later terug te kijken. Dit kan op de website kerkdienstgemist.nl op uw computer, laptop of tablet en in een gratis app voor iOS of Android op uw telefoon. Ga dan naar Overijssel en zoek onze kerk in Ommen op. Met een gratis gebruikersaccount heeft u als kijker/luisteraar nog meer mogelijkheden, zoals favoriete kerken bewaren en privé uitzendingen bekijken. Heeft u hulp nodig bij het installeren? Mail dan gerust naar hulpinommen@gmail.com of bel met 06-48647368. Wij gaan dan hulp voor u organiseren. Met het nieuws uit binnen- en buitenland, met alle gebeurtenissen die elkaar in razend tempo opvolgen, is het volkomen logisch dat er heel breed in de samenleving zorgen leven.
Dit is een tijd waarin we elkaar moeten vinden, blijven helpen waar dat kan.
Wij willen u graag helpen! Wij kunnen ons voorstellen dat er onder ons behoefte ontstaat aan hulp, bijvoorbeeld iemand die een boodschap voor u haalt, iemand die even belt om een luisterend oor te bieden, hulp bij het installeren van kerkdienstgemist, of wat dan ook.
Kunt u hulp gebruiken? Bel dan 06-48647368 of mail hulpinommen@gmail.com Kunt u hulp bieden? Wilt u dan ook bellen of mailen? Wij gaan onze uiterste best doen om hulpvragen en hulpaanbod aan elkaar te koppelen.
Klokken van troost en hoop Om in deze tijd van onzekerheid een boodschap van bemoediging, hoop en troost te verspreiden zullen we de komende drie woensdagen tussen 19.00 – 19.15 uur de kerkklokken luiden. Met deze ‘klokken van hoop en troost’ willen we mensen met elkaar verbinden over de grenzen van sociaal isolement heen en doen daarmee een oproep tot gebed.
Hopelijk zien we elkaar snel in goede gezondheid terug.

Namens de locatieraad en profieldragers wensen we u alle goeds en Gods zegen toe. René Pillen, Hans Bakker, Antoinette Donderwinkel, Ton Hoogenboom en Jeannet Meijerink