Ommen

Venite et Audite

Venite et Audite (Kom en Luister)

Twee jaar geleden begon René Huyskes met een Katholiek radioprogramma op de Zwolse radio -zender www.rtvzwollefm.nl.

De directie van de omroep was dermate gecharmeerd van het programma, dat men er  een aflevering van heeft ingestuurd om mee te doen in een landelijke wedstrijd voor radiozenders. Het viel uiteindelijk buiten de prijzen omdat men in de eindmontage vergeten was om muziekblokjes in te lassen, iets wat de presentatoren niet te verwijten viel.

Rtvzwollefm.nl  is een regionale zender en daarom alleen in de directe regio Zwolle via de radio te ontvangen. Daarbuiten is alles via bovenstaande link op internet terug te luisteren.

Tot voor kort deed René het programma met Trudi Spoor uit Zwolle. Helaas heeft zij om persoonlijke redenen het werken voor de radio moeten stoppen.

René heeft echter een uitstekende vervangster gevonden in Karin Drost uit Dalfsen, ook lid van de Emmanuelparochie.

Het programma heet ‘Venite et Audite’  en wordt live uitgezonden op zondagavond van 18.00 tot 19.00 uur. Via de website van de omroep is het laatste programma ook altijd terug te luisteren, op ‘uitzending gemist’. U gaat op de website naar Radio en zoekt op de tijdtabel van zondagavond ‘Venite et Audite’.

Als u openstaat voor een stukje spirituele verdieping, of uw kennis over ons prachtige geloof wilt opkrikken, dan kan dit programma u daarbij misschien behulpzaam zijn.

De makers proberen wekelijks een gevarieerd programma te brengen waarin katholieke gebruiken en tradities verklaard worden en uitgelegd. Er is altijd ruimte voor persoonlijke verdieping.  Ook inspirerende verhalen uit de wereldkerk, de actualiteit of geschiedenis passeren de revue. Met zekere regelmaat kunt u ook muziekklanken beluisteren die u bekend zullen voorkomen. Het Ommense Intermezzo is via deze zender al diverse keren te beluisteren geweest.

De makers hopen dat u er plezier aan zult mogen beleven.

Graag tot horens.