Ommen

ACTIE KERKBALANS – Wie helpt ons uit de brand!

In januari/februari van elk jaar wordt u als parochiaan benaderd voor uw bijdrage aan de jaarlijkse Aktie Kerkbalans. Daar gaat werk aan vooraf. Het gaat niet vanzelf!

Met het Brigitta-Nieuws ontvangt u dan de informatie over de Aktie met het inschrijfformulier. De bezorging gebeurt door de vrijwilligers die ook het parochieblad bij u in de bus doen.

Daarna gaan zo’n dertig parochianen op stap. Aan de hand van looplijsten die per wijk/straat zijn ingedeeld, komen zij bij u aan deur om het ingevulde formulier op te halen. Dit alles speelt zich één keer per jaar af in januari/februari en is een kwestie van enkele uurtjes verdeeld over de dag of avond.

U voelt de vraag al aankomen!!

Doordat ook in deze groep vrijwilligers de leeftijd een rol is gaan spelen, maar er ook door vertrek uit de parochie ‘gaten’ vallen, is het onze vraag aan u om zich hiervoor op te geven. De ‘klus’ is slechts één keer per jaar!

Zeker in een tijd dat we vaker lezen over mogelijke kerksluitingen in de nabije omgeving is het een extra uitdaging om ons als vrijwilliger voor onze geloofsgemeenschap in te zetten. Juist nu moeten we er voor elkaar zijn! Samen zijn we sterker!

Schroom niet, maar geef je op waardoor je ons niet in de kou laat staan.

Namens het Locatiebestuur,

Voor vragen en aanmelding kun je terecht bij:

Henk Hilberink, Aktie Kerkbalans